سود نیم میلیارد دلاری AMD در فصل اول سال 2011
بچه های کامپیوتر دانشگاه آزاد شهرقدس
ما آمده ایم تا از دل خستگی هامان بگوییم و از دل شکستگی هامان
درباره وبلاگ


میثم اویسی دانشجوی نرم افزار(دانشگاه شهرقدس) امیدوارم مطالبی که در این وبلاگ قرار داده میشه باعث بالا رفتن اطلاعاتتون بشه
نويسندگان

سود خالص شرکت AMD در فصل گذشته، 510 میلیون دلار بوده است. در آمد این شرکت هم در همین فصل، برابر 1.61 میلیارد دلار بوده است. این برای شرکتی که در فصل دوم سال قبل هم در آمدی اینچنینی داشت اما برایش از سود خبری نبود؛ خوشحال کننده است. در همین حال، رئیس امور مالی و مدیر عامل موقت این شرکت، توماس سایفِرت؛ اشاره کرده است که AMD فروش APU های فیوژن خود را نسبت به فصل قبل، سه برابر کرده است. یعنی حداقل 3.9 میلیون پردازنده، راه خود را به تولیدکنندگان تجهیزات اصلی کامپیوتر، باز کرده اند. پس فیوژن تقریبا نیمی از فروش این کمپانی برای نوت بوک ها را تشکیل می دهد.

 

خبر هایی کمی خوشبینانه تر هم وجود دارند که می گویند، قیمت متوسط فروش، هم در بخش ریز پردازنده ها و هم در بخش گرافیک کاهش داشته است. چرا که AMD همواره مجبور است به فشار های رقیبانی مثل Intel و Nvidia پاسخ دهد. ممکن است انتظار داشته باشید که با وجود فروش APU های Llano به سازنده های بزرگ کامپیوتر،AMD احتمالا در فصل دوم درآمد بیشتری خواهد داشت. اما این کمپانی، در حال حاضر به سوی درآمدی یکسان یا حتی کمی کمتر هدایت می شود و تمرکز کمتری روی سود بالا دارد. در نهایت هم می توان روی به کار گیری گرافیک های 6490M و 6750M روی نسل جدید مک بوک پرو ها اشاره نمود. چه کسی می داند؟ شاید در نهایت، اپل از مک بوک پرو گرفته تا آی مک، از گرافیک های AMD روی محصولاتش استفاده کند!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: